fotoMarianna  Bibikoff Crowley

Marianna Crowley -Ba Art5 History

Languages: English, Spanish, Russian

Email: crowley.art.research@gmail.com

I have just graduated from Bristol University with a degree in History of Art. My dissertation focused on Malevich’s ‘Black Square’ and the connection between the Russian Avant-Garde and the 1917 Russian Revolution.  I am currently undertaking a three-month internship at the Associazione Bastioni. During this internship I am researching many different aspects related with classical, modern and contemporary art. The training I am receiving deals with understanding of the structural aspects of art works, main causes of deterioration, preventive and passive conservation and diagnostics. Through working at the Associazione Bastioni I have learnt the importance of the roles of stakeholders and professionals who liaison between conservators working on remedial treatments and potential clients.

My main professional interest lies in the connection between art conservation and how through restoring an art work one can unravel its history. Visual examination of art works using non invasive methods can uncover the presence of previous interventions, estimate a date, identify authorship and establish authenticity, aspects which influence the commercial and at times historic value of an artwork and which I hope will become the main core of my professional development.

Professional Skills

Condition reports

Identifying the structure of an art work

Preventive actions for the safeguarding of art works